Forum Risk Your Life

forum dla fanów gry RYL

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2007-11-26 22:52:46

Mysio

Ichman Villager

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Human/Warr
Nick / Lvl: Mysio/Still low

Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

Witam

Mam kilka podstawowych pytan do starych wyjadaczy, pytan, na ktore odpowiedzi za cholere nie moge znalezc w necie:

1. Czy istnieje (a raczej tak), a jesli tak, to czy wiecie jaki wzor jest na experience na next lv - chce powiedzmy wiedziec ile expa bede musial zdobyc na 93 lvu, zapodaje wzor, licze, mam

Jesli nikt nie wie, to moze chociaz ktos zna ilosc expa na 94

2. Czy ktos zna info, stronke, cokolwiek - co mi w dokladny sposob pokaze, w jaki sposob silnik gry "liczy" walke, a raczej statystyki powiedzmy dwoch charow. Chcialbym znac dokladnie, jak system przelicza, atak, ex att, def, ex def - slyszalem jedynie ze isteje cos takiego jak gap - no, ale chcialbym poznac konkrety

Hmm, mialo byc kilka, sa 2, ale mysle, ze dosyc istotne i konkretne :d

Ostatnio edytowany przez Mysio (2007-11-26 22:54:14)


Mumca - UW

Offline

 

#2 2007-11-27 07:56:39

Fido

Ichman Villager

Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Humany
Nick / Lvl: >>>|Fido|<<<

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

spokojnie jak znajde chwilkę to będziesz to miał
widziałem gdzieś na necie pod hasłem "exdef i walka" lub coś podobnego, statystyki poparte przykładem jak program liczy walkę - poszukam
ps. szperajcie pod hasłem exatt i exdef chyba tutaj na to natrafiłem na jakimś anglojęzycznym forum

/pozdrawiam


edit:

Originally Posted by ToxicAvenger  View Post
The general idea is:
AT - DEF = some base damage
XAT - XDEF = % bonus to base damage

E.G.: (all fake values theres other factors, especially level diff, check original forums for exact formula)
Attacker does 200 DMG to Defender with 100 DEF
Attacker would do 100 DMG

Now Attacker got 100 XAT, Defender only 50 XDEF then that 100 Base DMG get a 50% boost -> 150 Dmg, 150 XAT vs 50 XDEF would mean a 200% boost -> 200 Dmg.

If the Defender got a lot of DEF lets say 180 the base DMG is only 20 and the XAT doesnt help much (150% = 30 Dmg, 200% = 40DMG).

So generally speaking: If You do lots of Damage (e.g. on a low def opponent) XAttack greatly improves dmg. With few DMG (e.g. against a high def enemy) XAttack wont help much.


mowisz i masz, to raczej dobre wytłumaczenie działania tej formuły, sprawdziłem, jest podobnie na 2 różnych forach

/pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Fido (2007-11-27 08:50:36)


>>> Enchanter 30 lvl <<<
>>> Cler 5 lvl <<<

Offline

 

#3 2007-11-27 15:36:23

Grzenio

Ichman Villager

2656083
Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 11

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

Wg mnie nie chodzilo o klucze postaci, tylko o to co Fido znalazł.

Fido graty za post

Offline

 

#4 2007-11-27 19:27:46

Mysio

Ichman Villager

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Human/Warr
Nick / Lvl: Mysio/Still low

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

Fido napisał:

Now Attacker got 100 XAT, Defender only 50 XDEF then that 100 Base DMG get a 50% boost -> 150 Dmg, 150 XAT vs 50 XDEF would mean a 200% boost -> 200 Dmg.

If the Defender got a lot of DEF lets say 180 the base DMG is only 20 and the XAT doesnt help much (150% = 30 Dmg, 200% = 40DMG).

/pozdrawiam

Fido, cos tu jest nie tak, albo ja czegos nie potrafie zakumac

100ex att vs 50ex def to daje 50% boost dla dmg? A 150ex att vs 50ex def to juz daje 200%? - Jesli w tym drugim przypadku ex att jest o 200% wyzszy od ex def (stad mamy 200% boost) to w tym pierwszym przypadku ex att jest o 100% wyzszy od ex def, stad chyba jest 100%boost.

Idac dalej, jesli to niby dziala jak to wyzej odczytalem, to po wklepaniu danych i wzorkow w exel'a oraz zabawie z charami na max lv, bo w koncu tylko o te roznice mi chodzi - to roznica czy ktos bedzie szedl w def lub ex def jest znikoma, to samo sie tyczy att i ex att.

Wnioski nasowaja mi sie 3:

Albo ja nie do konca rozumiem tej formuly (co jest wielce prawdopodobne i prosze o rozjasnienie ), albo jest ona sprzeczna z tym co mamy w grze, albo... dochodzi do tego dzialanie crita, ktory jesli wyjdzie + wysoki ex att - daje dosyc sporo :d

Tylko, ze znowu ja jestem po testach z Jozkiem na tym samym amorku i tej samej broni, ktora miala dmg min=max i tam roznice byly znaczne.

Zapraszam do dyskusji ;p

Ostatnio edytowany przez Mysio (2007-11-27 19:28:58)


Mumca - UW

Offline

 

#5 2007-11-28 07:07:48

Fido

Ichman Villager

Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Humany
Nick / Lvl: >>>|Fido|<<<

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

nie mam teraz czasu i raczej nie bedzie mnie cały dzień ale ..
ten wniosek ponieką ma sens, już dawno czytałem że nie ma sensu skupiać się tylko na exdef czy ex att wszystko zależy od postaci
weżmy clera, postać posiada duży def ale mały exdef (przy założeniu że max armor ma 28exdef) dlatego w tego typu przypadkach zalecali dodawanie w armorze i w tarczy kamyków do def
bo lepiej jest mieś jednej wartości max, niż wszystkiego po troche

a z tym wzorem zaraz popatrze... jak mi czasu starczy, dzisiaj praktycznie mnie w biurze nie ma

edit:

So generally speaking: If You do lots of Damage (e.g. on a low def opponent) XAttack greatly improves dmg. With few DMG (e.g. against a high def enemy) XAttack wont help much.

już z tego zdania nasuwa się wniosek

ok idąć dalej:

atakujący ma 150 att
obrońca 50def
czyli podczas ataku bedziesz zadawał mu 150-50=100dmg

atakujący 100exatt
obrońca 50exdef
co daje dopalenie do ataku 100-50=50%
czyli łącznie atakujący będzie zadawał obrażenia (podstawowy atak + bonus): 100+50%x100=150dmg

PRZYPADEK2
podstawowy dmg wynisi nadal 100 ale teraz:
atakujący ma 150exatt
obrońca ma 50exdef
czyli dopałka do ataku wynosi 100% bo 150-50=100%
wniosek: jeśli podstawowo zadawałeś 100dmg i dodasz do tego 100%z DMG wychodzio że będziesz go lał 200DMG

Nie znalazłem nic innego na wytłumaczenie silnika gry, ale według moich wniosków jest to bardzo prawdopodobne rozwiązanie, jednak trzeba go sprawdzić jakoś, całość tego rozwiązania dotyczy przypadku bicia ręcznego (tak mi się wydaje) ze skilla pewnie jest podobnie tylko że taki backstab to około 8x większy DMG od zwykłego ataku.

Jaki z tego wniosek:
Jeśli robisz duży dmg na przeciwniku o niskim defie to exatt ładnie podnosi ci skuteczność- siłę ataku, ponieważ podstawowy atak masz spory a jeszcze te procenty.
Natomiast jeśli robisz mały atak, bo naprzykład przeciwnik ma sporo defa to exatt nie pomoże ci za wiele.

czyli wnioski nasuwają się same:
Już na innych forach czytałem o tym że tak jest (co potwierdziło moje zdanie) jeśli postać potrafi wyciągnąć duży def to należy się własnie na defie skupić, jeśli taki enchanter generalnie oparty na exdefie (może go mieć ponad 200 to należy pakować w exdef.

aczkolwiek z powyższego wzoru widać że jednak większe znaczenie mają exstaty bo jednak 1% to nie to samo co 1dmg, ale z drugiej strony jeśli masz mały dmg to nawet 300% nie zmieni tego.

ostatecznie:
wzory te wydają się logiczne i chociaż troszkę odzwierciedlają co tak właściwie dzieje się podczas ataku. oczywiście w grę wchodzi jeszcze kilka innych współczynników przy ataku : np.critical, mresist, buffy, poty, i ataki ze skilli (FFB, backstab ec.) wszystko jednak wymaga sprawdzenia i przede wszystkim czasu ;P

myśle że wszystko jest ok (faktycznie wcześniej u góry koleś mógł się pomylić w %) i sądze że te wzory to jedynie obserwacje graczy więc też nie do końca mogą być słuszne i prawdziwe...

ps, a wziąłem to z forum ryluw i jeszcze z  forum rylmy wystarczy trochę poszperać i mieć nudy w robocie


/pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Fido (2007-11-28 07:44:49)


>>> Enchanter 30 lvl <<<
>>> Cler 5 lvl <<<

Offline

 

#6 2007-11-28 18:49:38

Mysio

Ichman Villager

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Human/Warr
Nick / Lvl: Mysio/Still low

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

Ano z jednej strony fajnie, ze cos takiego chociaz jest, ale z drugiej, szkoda, bo ja rowniez wychodze z tego zalozenia - to sa jedynie obserwacje graczy i duuze przyblizenie tego co mamy w grze.

Denerwuje mnie natomiast, ze nigdzie w necie nie mozna znalezc dokladnej informacji o tym jak to dziala - dziwne. Jest gra, to i jest do niej tutorial/faq, ktory nam objasnia wszystkie zasady. W koncu liczenie statystyk graczy przez system jest tutaj bardzo istotne.

A "spece" z gry, ktorzy tak to czesto odpowiadaja na pytania noobkom na ogolnym chacie, wierza slepo jakims tam zasadom, ktore ktos gdzies tam uslyszal i mowil ze dziala. I tak jak byla (jest?) teoria, ze na expienie to postac z max dmg i max def - a ex att/def zostawiamy tylko na pvp - jest nie do konca prawdziwa. Z takim przekonaniem zaczynalem swoja przygode z Rylem (Mumca to moj 1 char), jakiez bylo moje zdziwienie ( i Smoga zreszta rowniez ) kiedy nagle pod 80lv zamienilem swoj miecz 2h z ~200dmg i song (ktory rpzeciez na wysokim lvlu daje ladnego buff'a) na 2x1h gdzie dmg byl o wiele nizszy, ale jak dobrze wiemy dalo to duzo ex att i dmg na mobach zwiekszyl sie nieporownywalnie. Od tamtej pory te wszelkie teorie staja sie dla mnie malowiarygodne i jesli ne znajde dokladnej informacji o czyms, po prostu pieprze, nie slucham i zostwiam to swoim doswiadczeniom ;p

No nic, znowu pozostana empiryczne testy z tym zwiazane ;p W gildii bedzie roznorodnosc klas postaci, stad za pare miesiecy mozna kazdego podusic o jakies testy i kolejne wnioski, a dzielac sie wspolne tymi zabawami tutaj moze w koncu sami dojdziemy do systemu doskonalego ;p

Ostatnio edytowany przez Mysio (2007-11-28 18:52:12)


Mumca - UW

Offline

 

#7 2007-11-29 06:41:43

Fido

Ichman Villager

Zarejestrowany: 2007-11-26
Posty: 15
Punktów :   
Rasa / Klasa postaci: Humany
Nick / Lvl: >>>|Fido|<<<

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

ryle niestety nie jest open source chyba że się myle więc tylko obserwacje pozostają, ewentualnie może jakis programista jeszcze by to wiedział ;P


>>> Enchanter 30 lvl <<<
>>> Cler 5 lvl <<<

Offline

 

#8 2007-12-04 01:25:36

KrushvaroK

Young Ichman

Zarejestrowany: 2007-11-27
Posty: 3
Punktów :   

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

wg mnie patrzac na te wzory co wyszukales mamy tu do czynienia z ciagami aktualnie jestem na etapie obliczen jak cos wykombinuje dam znac

Obliczylem jakby to bylo dla templar vs cleric, templar vs enchanter ,warrior vs cleric ,warrior vs enchanter,templar vs life,warrior vs life-przy czym dla pierwszych postaci interesuja nas tylko statsy attaku dla drugich statsy do defa
Templar 99lvl vs Cleric 99lvl
templar build +statsy (bez itemow)-167con,191,str178dex, 95-95dmg, 47 ex att
templar itemy+statsy- sword +6 z np. 152 dmg po podniesieniu(1- gdy dajemy kamienie na ex att,2-dajemy dmg) -1-152 dmg 43 ex att ,2-164 dmg 34 ex att ; helm +9 str(po wlozeniu calego ruby)+5str +3 ex att,zmaxowany skill pasywny w tym przypadku sword intensified +48 dmg +48 ex att; statsy ogolem wynosza 300 dmg 141 ex att lub 309dmg 132 ex att

cleric build+statsy-155con, 152 dex, 216 wis, 0 def , 30 ex def
cleric itemy +statsy-armor +6 top (1-gdy dajemy kamienie na ex def ,2-dajemy def) 1-114def, 46 ex def, 2-126 def ,34 ex def+tarcza (1-ex def,2-def) 1-6 ex def,2-6 def+buty (140 con)13 ex def ,13 def +rekawiczki(155 con) 13 ex def,13 def+ czapka 20 ex def -statsy oglolem cler- full ex def- 140 def 118 ex def cler- ful def -158 def,100 ex def

Dmg templara z ex att jaki robi clerowi full ex def(300,141)vs(140,118)
300-140=160   141-118=23   160+23%*160=160+~37=197
Dmg templara z ex att jaki robi clerowi full def (300,141) vs (158,100)
300-158=142   141-100=41   142+41%*142=142+~58=200
Dmg templara z podniesionym dmg jaki robi clerowi full ex def(309,132)vs(140,118)
309-140=169  132-118=14   169+14%*169=169+23=192
Dmg templara z podniesionym dmg jaki robi clerowi full def (309,132)vs(158,100)
309-158=151   132-100=32  151+32%*151=151+~48=199
Podsumowanie:widzimy ze w tym przypadku dmg nie rozni siepraktycznie wogole ,wydaje sie ze najrozsadzniej jesli te 2 postacie walkcza ze soba gdy cleric ma ex def to wtedy templar musi miec ex att zeby wyciagnac wmiare dmg ,bo w przypadku criticali gdy bron templara bedzie na dmg a cleryc uzyje armoru na ex def roznice beda widoczne.
Reszta potem(w obliczeniach zabraklo +2 ex def dla cleryca ,pominolem kamyk w czapie ale wiac ze satsty by nie roznily sie znaczaco:)

Ostatnio edytowany przez KrushvaroK (2007-12-04 14:32:37)

Offline

 

#9 2007-12-04 13:05:31

sauronick

Administrator

6247285
Zarejestrowany: 2007-11-25
Posty: 28
Punktów :   

Re: Kilka podstawowyh pytan odnosnie gry

ex atack wg mnie to jest jakis % bonusu do dmg.... ciezko powiedziec jak bardzo wplywa na dmg.. ale logicznie rzecz biorac  ten dmg z ex att kontruje ex def... ale masz racje mysio programisci nie zostawili nam pomocnej dloni jesli chodzi o wzor... tak nie powinno byc ;] no chyba ze rozwiazanie jest banalne a nasze glowy szukaja jakiegos skomplikowanego rozwiazania  xD nie zapominajcie ze tak tez moze byc ^^ jesli ktos ma jakies ciekawe pomysly pisac ;]


http://img216.imageshack.us/img216/8729/factorybanerco7.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl