Forum Risk Your Life

forum dla fanów gry RYL

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2007-11-25 10:55:22

sauronick

Administrator

6247285
Zarejestrowany: 2007-11-25
Posty: 28
Punktów :   

resist

rozmawiając z niektórymi z was zrozumiałem ze nie do końca chyba wiece co to oznacza i o czym świadczy.



resits - ang "odporny". napis wyświetlany wtedy gdy ofiara skill'a opiera sie na działanie owego skill'a. np rot posiada umiejętność zatrucia ofiary. jednak użycie rot'a przez rune nie oznacza ze na 100% zatruje on ofiarę. należy rozpatrywać trzy przypadki.
1. zatruje ofiarę trucizna
2. ofiara jest odporna na truciznę.
3. ofiara uprzedziła nasz ruch i łyknęła potion.


   podczas rzucania skill'a przez rune następuje pobieranie informacje odnośnie jego lvl'u, ilości pkt'ów int,
a także lvl'u wyżej wymienionego skill'a (rot'a). pobierane są również informacje odnośnie ofiary odnośnie jej lvl'u, i wysokości parametru zwanego magic resist.

   w kolejnym kroku następuje przeliczenie owych informacji (rozbudowane równanie matematyczne) i ocena szansy powodzenia (sam to tak nazwałem i mi sie podoba
nawet  8) )
    teraz załóżmy że szansa na to ze ofiara nie da sie zatruć przez truciznę wynosi
16%

następnym krokiem jest tzw. losowanie. polega to na losowym uznaniu przez "grę" jaki jest wyniki tego użycia skil'a przez rune.
    polega to mniej więcej na tym ze jest 16% szansy ze ofiara jest odporna(wyskoczy napis "RESIST") i pozostałe 84% ze trucizna zatruje ofiarę  komputer dokonuje losowania... i ... BACH :!::!::!::!: :!:  wynik widać.


jeśli nie rozumiecie kroku z losowaniem można to wytłumaczyć w prosty sposób.
    mianowicie 16% w zaokrągleniu jest 1/6 100 ;] wiec wyobraźcie sobie zwykłą sześciu ścienną kostkę do gry na której jest 6 oczek. załóżmy ze 1 kropka odpowiada naszej 1/6 szansy na to ze ofiara jest odporna rzucamy kostka. jeśli wypadnie 1 kropka ofiara jest zdrowa jeśli zaś będzie więcej kropek ofiara zostanie zatruta.


dodam tylko ze to co napisałem powyżej dotyczy skill'i które maja jakieś dodatkowe działanie oprócz zadawania dmg (np: forcefull blow; nimble; shockwave; rot; gaia ; ice; lighting itp.)


na sam koniec zostawiłem opcje 3 czyli ofiara łyknęła potion. oczywiście tylko zielony potion gwarantuje nam unikniecie negatywnego działania skill'i. czyli jeśli ofiara łyknęła potion zanim rune rzucił na nią skill uniknęła tym samym zatrucia przez truciznę.
mam nadzieje ze to wam przybliży co nieco zasady panujące w grze ;]

[ Dodano: Pon Wrz 03, 2007 4:57 pm ]
na podstawie wlasnych obserwacji oczywiscie ( niestety nie ja programowalem te gre)
zauwazylem dodatkowo ze gdy w przypadku losowanie wyniknie RESIST skill automatycznie zada tez mniej dmg.
znaczy to mniej wiecej tyle ze gdy ofiara jest odporna na trucizne (co wyniklo z losowania)
jest tez poniekad bardziej odporna na rota gdyz on sam jest zlozony z truciny (tak to interpretuje).


http://img216.imageshack.us/img216/8729/factorybanerco7.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl